Möte och middag

..stod på agendan idag.

Frukost ingick inte på hotellet, så jag gick tvärsöver gatan till välbekanta Starbucks, där man iallafall får sig en riktig espresso. Till det Cinnamon-roll, inte så nyttigt kanske men gott.

Desto nyttigare äter man ju på kvällen, när man ska gräva bland mer eller mindre kryddstarka fiskar o grönsaker,

Vi blev upphämtade i bil och körda till fabriken där mötet äger rum. Idag hade alla herrar blågrå likadana fabriksjackor på sig. Kan bara konstatera att de var mycket pålästa, med massor av frågor, så ett hårt jobb väntar oss.

Men uppenbarligen har jag ett o annat att lära mig om hur man håller folk vakna, cirka hälften somnade på min genomgång ..:).

Och första gången dom annonserade coffee-break följde kollegan o jag efter dem ut i korridoren till ett annat rum där vi trodde kaffet serverades, men det var rök-rummet, dit de ville försvinna titt som tätt under dagens möte.

Kaffet fick vi som tur var blanda själva idag, så det blev inget blask eller sött för min del, utan en rejäl dos Nescafé.

Det kan tydligen regna en hel del här (fick vi bl.a reda å när regn/timme o dygn visades), och vi fick bevis på det hela dagen idag. Givetvis såg dom till att vi alla hade paraply när vi gick i kulvertar till matsalen, där de hade gjort iordning korv o hamburgare till oss... Ok, godare än den bönröra de hade som huvudmål...

På kvällen (efter 10 min paus på hotellet) blev det middag på nya bakgata, där ca 13 olika fisk o grönsaksrätter o en del kött åts. Den numera välbekanta gråbeige rissörjan annonserar att nu är middagen snart slut. Gillar att dom inte håller på o fjantar sej med vinprovning rött eller vint till fisk/kött o sånt tjafs...näää, här är det öl (för dagen ny sort, lika god som gårdagens) o snaps som gäller rätt av. Och det behövdes när det vankades Ammonia-fish, koreansk surströmming...en upplevelse...

Han som igår frågade efter min ålder, hade idag på sig en himla snygg slipps, typ Aprikos-blommig med glittriga stenar på, har aldrig sett nåt liknande, men gillade det!

Avböjde kaffe idag...är nog bäst att köra egendoserat Nescafé eller Starbucks...

F.ö så finns här liksom i övriga Asien jag besökt en väldans massa SevenEleven, Mc Donalds KFC mm...

Trafiken är riktigt sansad, här verkar inte vara så farligt att köra bil själv. Inga tuktukar o moppar så långt ögat når..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0